Mēs, latvieši!!!

Veröffentlicht auf von helmuts

Vakar, tas ir sestdien, Hamburgas latvieši nodarbojās ar Jāņu svinēšanu. Tā ir, ka dzīvojot ārvalstīs, Jāņus var nosvinēt nevis tad, kad grib, bet tad, kad var.

Svinības bija mierīgas, taču galdā, pareizāk sakot, uz segas zālājā, netrūka svarīgas lietas, kuras būtu sastopamas arī Latvijas Jāņos. Rasols, jāņu siers, rupjmaize, šašliki, alus un visādas citādas lietas.

Pasākums būtu ļoti vācisks, ja vien mēs neizdomātu dziedāt. Un vācieši parasti skaidrā prātā un aiz brīvas gribas nedzied. Ja nu vienīgi futbola stadionā un Oktoberfest laikā, taču šajos gadījumos prāts pārsvarā ir aptumšots. Vai arī apgaismots. Tas atkarīgs no attieksmes.

Un dziedot visas populārās dziesmas, mēs centāmies viens otru pārspēt ar pēs iespējas depresīvāku un bēdīgāku dziesmu. Un ir skaidrs, ka latviešiem šādu dziesmu ir bez savas jēgas un saprašanas. Šķietami jautra melodija kā piemēram dziesmā „Skaista ir jaunība”, ir tikai maldi, jo realitātē skaistā jaunība nekad vairs nenāks. Tāpat visas neskaitāmās dziesmas par aizgājušām mīlestībām, par senajām dienām, par dzeršanu utt. 90% latviešu dziesmu ir mazohistiskas un depresīvas, bet mums pašiem patīk. Tas ir mūsu latviskais enerģijas avots. Caur ciešanām un pārdzīvojumiem mēs kļūstam spēcīgāki. Tajā ir kas upurniecisks un pat svēts. Un tad vēl mūsu izcilie dzejnieki, kuri latviešu literatūru ir aplaimojuši ar patiesi iespaidīgām pērlēm. Runa ir piemēram par Čaku. Viņš un Vācietis ir mani favorīti.

Un Čaka dzeja saldsērīgas mūzikas pavadījumā iepludina mūsos melanholiju, pārdzīvojumus, atmiņas. Mums ir smagi, bet patīkami. Jā, mēs esam latvieši!!!

 Miglā asaro logs, ko tur liegties, nav vērts 
 Tikai tevi es mīlējis esmu
Kādā dīvainā sulā savas lūpas tu mērc,

Ka tās kvēlo tik sarkanu dvesmu.

 

Um über die neuesten Artikel informiert zu werden, abonnieren:
Kommentiere diesen Post
B
topa aukšgalā " man dzīvē laimes nav, tā teica zīlniece" :D
Antworten
K
Ka jau, ta jau.. pagaudos arī šo. :)<br /> <br /> http://www.youtube.com/watch?v=dy22Jr9JzcU
Antworten
K
Liepas satumst, lapās iešalc vēji,<br /> Savāds gurdums zāli lejup māc.<br /> Un Tu atkal atnākt nevarēji<br /> Šovakar, kā bija norunāts..
Antworten
A
Nu, kad jau cilvēkam Čaks patīk...<br /> <br /> Pusnakts motīvs<br /> <br /> Es jūtos noguris, kā ilgus ceļus gājis,<br /> Kad vakars plīvojot pēc neredzamas takts,<br /> Kā melnu palagu pār zemi tumsu klājis,<br /> It kā tā gulētu kā līķis neapraksts.<br /> <br /> Šī tumsa mani māc kā vienmuļīgas raudas,<br /> Un tukšums dvēselē kā smiltis kapā krīt.<br /> Ar dobju noskaņu, un bailes manī šaudās,<br /> It kā es sajustu, ka nebūšu vairs rīt.<br /> <br /> Vai nekā piekrizdams, aiz logiem vakars plīvo,<br /> Un zvaigznes debesīs kā līķu sveces mirdz.<br /> Ak, kamdēļ nespēlē tā meitene, kas dzīvo<br /> Virs manis, dziesmiņu, par to, kā mīlē sirds.<br /> <br /> Šī tumsa mani māc, es veros mitrās rūtīs,<br /> Un visās istabās no kaktiem nāve čukst,<br /> Un lielā baigumā man liekas – dziļi krūtīs<br /> Ne mana vājā sirds, bet vienas bailes pukst.
Antworten