Pasaules brīnumi

Veröffentlicht auf von helmuts

Pasaule vēl aizvien ir pilna neatklātu brīnumu. Un vēl vairāk ir tādu brīnumu, kurus varbūt citi ir atklājuši, bet mēs paši vēl nē.

Svētdien vakarā es vēl mazliet pastrādāju birojā, un tad devos ar auto uz mājām. Kad biju mājās un īsi pirms vēru savas kāpņu telpas durvis, tumsā uz ielas pretī man nāca aptuveni 70 gadus veca sieviete ar diviem baltiem suņiem. Viņa mani pasveicināja: Labvakar! (Protams, vāciski) Es atbildēju – Labvakar! (Protams, vāciski). Viņa man vaicāja – kā Jums klājas? Es biju pārsteigts. Pilnīgi nepazīstama sieviete vaicā man kā man iet. Es uzreiz par nevarēju atbildēt, tāpēc, ka laikam pats īsti nezinu kā man iet. Es viņai tikai atbildēju – nezinu. Viņa tikai īsi iesmējās un devās tālāk.

Bet pa TV es redzēju kādu lielisku reportāžu, un tagad jau esmu pietuvojies tēmai – mūsu neatklātie brīnumi. Ziemeļjūrā, tieši pie pirms Šlēsvigas Holšteinas krastiem atrodas salu grupa, kas tiek saukta par Halligen. Tās ir desmit pa visam mazas saliņas, kurām ir liela ģeogrāfiska nozīme, jo tās aiztur viļņus. Un gandrīz uz visām šīm salām dzīvo arī cilvēki. Uz mazākās no tām dzīvo 17 cilvēki. TV bija sižets par otru mazāko salu, uz kuras dzīvo 81 cilvēks. No visiem iedzīvotājiem ir tikai skolas vecuma bērni. Tie ir divi brāļi, un skolotājs dodas pie viņiem uz mājām. Uz salas ir viens veikals, viens krogs. Cilvēki apkopj aitas un bieži vien dzīvo mājās bez elektrības. Pa īstam iepirkties viņi dodas uz „lielpilsētu” Husum, kurā dzīvo 22 tūkstoši iedzīvotāju divreiz mēnesī.

Cilvēki dzīvo un priecājas. Dzemdē bērnus, piedzeras, mīlējas, atkal dzemdē bērnus. Apkopj aitas, vairākas reizes gadā piedzīvo salas aplūšanu un priecājas par brīdi, kad ūdens atkal aizplūst. Es domāju, ka Eiropa ir pilna ar tādiem maziem dārgakmeņiem, neskartām vietām un lietām.

Turklāt, uz šīs saliņas atrodas arī divi viesu nami, kuros var pavadīt laiku pa visam neparstā vidē.

http://www.groede.de/

Ja kāds zina līdzīgas neparastas vietas Eiropā vai Latvijā (kas arī ir Eiropa), priecāšos par ieteikumiem.

Um über die neuesten Artikel informiert zu werden, abonnieren:
Kommentiere diesen Post
K
Tie raidījumi par Baltiju bija nekādi un man tas bija aizvainojoši, kad atkal un atkal tika bāzta tā krievu valoda. Kāpēc, rādot videomateriālus par Jūramalu un Rīga, skanēja dziesma krievu valodā, bet igauņu sižetam - igauņu? Kāpēc uz ielas tika intervēti krievi? Un centrāltirgū? Mm?
Antworten
F
Vakar 3 Sat visas dienas garumaa bija raidiijumi par Baltiju un tur raadija Igaunijas salas, vinjiem kopumaa ir 1500 salas. Uz vienas ir tikai 3 iedziivotaaji.
Antworten
A
Ja viņi tur tā intensīvi "dzemdē bērnus, ..., mīlējas, atkal dzemdē bērnus", tad kaut kas nav kārtībā vai nu ar apraxtu, vai nu ar medicīnisko aprūpi. Citādi diez vai skolas vecuma iemītnieki sastādītu 2% no populācijas...<br /> Ļoti iespējams, ka jaunatne no šiem "mazajiem dārgakmeņiem" bēg, atpakaļ neskatīdamās, un pamatiedzīvotājiem reproduktīvais derīguma termiņš jau sen notecējis ;)
Antworten
K
Mazie Straumēni ir visapkārt.
Antworten