Nāks laiks, nāks padoms

Veröffentlicht auf von helmuts

Frau Damian ir viens no maniem tuvākajiem draugiem. Ne tikai Vācijā. Es viņu uzskatu par vienu no saviem tuvākajiem cilvēkiem savā dzīvē, jo viņa man ir daudz palīdzējusi, atbalstījusi. Turklāt, viņa ir bezgala interesanta sieviete, ļoti vitāla, asprātīga, un vienmēr visu, kas notiek dzīvē, redz pozitīvi. Frau Damian šogad decembrī paliks 88 gadi. Mēs ar viņu esam radniecīgas dvēseles.
Pirms divām nedēļām biju ciemos pie viņas. Mums ar Frau Damian ir viens regulārs darījums, kas notiek divas reizes gadā un ir saistīts ar alkoholu. Es neiedziļināšos šī darījuma niansēs, jo citādi būs pārāk daudz gribētāju. :)
Parasti, kad esmu pie viņas, mēs iedzeram tēju. Viņai ir smuka porcelāna tējas servīze, kura tiek izņemta no skapja īpašiem viesiem, un man līdz šim vienmēr ir paveicies tikt pie tējas dzeršanas no šīs servīzes. Tāda veclaicīga. Ar tumši sarkaniem apglenzojumiem austrumfrīziešu stilā.
Frau Damian ir īsta hamburdziete. Jau trešajā paaudzē. Viņa ir īsta vāciete un lepojas ar to. Ļoti patriotiska un patiesa. Un viņa ir arī liela Latvijas fane. Viņas otrais vīrs ir bijis baltvāciešu mācītājs no Rīgas, kurš perfekti runāja latviski un iemācīja Frau Damian daudz par Latviju. Kopš tā laika viņa regulāri katru gadu ir Latvijā, viņai ir daudz latviešu draugu, viņa pat prot mazliet runāt latviski. Vienkārši tāpat. Iemācījās. Aiz cieņas pret savu vīru, viņa pagātni un tautību. Aiz ziņkāres par Latviju un latviešiem.
Frau Damian ir piedzīvojusi lielo Hamburgas bombardēšanu. Viena ar diviem bērniem, jo vīrs bija karā. Viņa ir cīnījusies par izdzīvošanu. Kā smalka pilsētniece aizbēgusi uz laukiem, lai pasargātu sevi un bērnus no kara, taču bijusi spiesta secināt, ka cilvēki laukos vēl dzīvo pilnīgi citā gadsimtā. Viņa vasarā ir staigājusi šortos, kas jaunai un precētai sievietei ar bērniemgalīgi neklājās, un par to izpelnījusies vispārēju ciema cilvēku ignoranci un ļaunas valodas. Viņa ir spītējusi un darījusi daudzas lietas pa savam. Dažkārt kļūdījusies, taču daudzkārt bijusi ieguvēja. Un kādu reizi mēs runājām ar Frau Damian par seksu. Un jūs neticēsiet - bet arī 87 gadīgai sievietei, kura nodzīvojusi garu un bagātīgu dzīvi, turklāt laikā, kad par tādām lietām parasti publiski neviens nerunāja, ir savs nesatricināms viedoklis par to. Par to, cik ļoti tas ir svarīgi attiecībās. Par to, kā ar pirmo vīru nekas tur īsti labi nenotika, taču ar otro viss bija lieliski.
Un tas, ka katru gadu viņai tiek saīsināts acs plakstiņš, jo tur iemeties ļaundabīgs audzējs, kurš regulāri jāuzpasē, un tiklīdz bumbulītis kļuvis lielāks, ir jāgriež laukā. Pirms četriem gadiem viņa par strauju cēlās augšā no krēsla un  krita pret asu metāla kastes stūri un gandrīz ielauza galvas kausu. Viņa krita no vilciena trepītēm, ar kāju iešļūcot pie sliedēm. Tas bija pirms aptuveni 6 gadiem. Frau Damian pati smejas - mans gars un griba kaut ko paveikt ir ātrāks nekā ķermenis. Tas vairs īsti netiek līdz.
Un tagad Frau Damian ir atklājusi veidu kā nodarbināt savu garu. Viņa ir iemācījusies darboties ar datoru. 87 gadu vecumā viņai tas nav bijis par sarežģītu. Turklāt, viņa man lepni nodemonstrē, kā mazliet neveikli bīda sava Toshiba Satellite datora peli, atver exploreri un lasa ziņas internetā. Arī par Latviju. Un viņa raksta savus memuārus. VIņai patīkot jaunas tehnoloģijas un patīk tās pielietot ikdienā.
Tāda ir mana Frau Damian.
Um über die neuesten Artikel informiert zu werden, abonnieren:
Kommentiere diesen Post
V
Liels prieks bija lasīt un vismaz neklātienē iepazīt šo interesanto personību! Arī es vienmēr esmu aprīnojusi sievietes, kas izejot cauri kara šausmām ir spējušas saglabāt šo gaišo skatu uz dzīvi!!<br /> Mīļi sveicieni frau Damien no V.V. :)
Antworten
T
Helmut, Tu varētu iemācīt Frau Damian rakstīt memuārus blogā. Un tad Tu varētu man (un citiem vācu valodas nepratējiem) tos tulkot. Lūk, tas būtu ekselenti! :)<br /> Bet citādi - paldies par ierakstu. Pilnīgi šķiet, ka man arī atleca daļa Frau Damian šarma.
Antworten
B
frau Damien ir viens no gaisakajiem cilvekiem , ko jebkad dzive esmu pazini. Ari es varu pateikties vinai par daudzam lietam, un nekad naizmirsiisu ka dzivokli pie vinas mazliet iedzerusi snabiti dziedajam vacu bursu dziesmas :). <br /> P.S. Helmut ... par darijumu, ja velies , lai neizpauzu darijumu nianses, tad paris pudeles gribetu sava ipasuma :P
Antworten
K
Mmm, kā es vēlētos pazīt ar šādu "Frau Damien", jo manī patiesu sajūsmu izraisa cilvēki, kas tomēr cienījamā vecumā ir tik jauneklīgi un ar apbrīnojumu skatījumu uz dzīvi. Ar pozitīvu skatījumu, lai gan dzīve viņus pērusi kā nepaklausīgus bērnus, lai gan viņi nemaz tādi nav bijuši.
Antworten